Using the Simulator: Difference between revisions

From Ameise-en
Jump to navigationJump to search
m (5 revision(s))
No edit summary
Line 1: Line 1:
===Ein neues Spiel beginnen===
===Starting a new SimulationRun===


{| style="width:100%;background:#FFFFCA;padding:0.5em" |
{| style="width:100%;background:#FFFFCA;padding:0.5em" |
|-  
|-  
| Wird ein '''neues Spiel''' begonnen, muss nach dem Laden des Spiels zuerst ein «'''Proceed'''» ausgeführt werden.
| If you start a  '''new Simulation Run''' , «'''Proceed'''» is executed automatically.
|}
|}




Das Modell führt dadurch Initialisierungen durch, die zwingend erforderlich sind. Kommandos, die vor diesem Proceed eingegeben werden, führt der Simulator nicht aus. Das Modell zeigt im weiteren Verlauf ein fehlerhaftes Verhalten. Ein zuvor gespeicherter Spielstand kann dagegen direkt ohne «'''Proceed'''» fortgesetzt werden!
Thus the model leads through intitializations that are absoutely necessary.Commands,which are entered before this Proceed are not exectued by the simulator. A saved simulation run can be continued without executing a Proceed!






===Die Eingabe von Kommandos===
===Input of commands===
Ein Spieler in der Rolle des Projektleiters führt das Projekt durch, in dem er Kommandos über die Oberfläche der Simulations-Komponente eingibt. Das System gibt Rückmeldungen in Form von Nachrichten an den Spieler zurück. Beispielsweise kann der Spieler einen Entwickler anweisen, die Spezifikation zu erstellen.
Projects can be performed from trainees by entering commands via the surface of the simulation component. The trainee recieves feedback in form of messages from the system. For example a trainee can instruct the developer to create the specification by entering the command '''Specify'''.




Der Simulator gibt zurück, dass der Entwickler mit dieser Tätigkeit begonnen hat. Nach einigen Zeitfortschaltungen durch Proceeds meldet das System, dass der Entwickler mit der Spezifikation fertig ist.
The simulator returns, that the developer has started ths acitvity. After some steps in time with entering Proceeds the system answers that
 
the developer has finished the specification.  
===Die Zeitfortschaltung im Projekt===
===Step in time during the Project ===


Es gibt zwei Möglichkeiten der Zeitfortschaltung:
There are two possibilities to go further in the project:
# Zeitfortschaltung um '''einen''' Tag
# Step in time of '''one''' day
# Zeitfortschaltung um '''mehrere''' Tage
# Step in time of '''several''' days


====Step in time of one day====


====Zeitfortschaltung um einen Tag====
To step in time of one day you can click on the «'''Proceed'''» button. If you click on this button the project will proceed to the next day what means that the status of the next day will be calculated.
Zum Fortschalten der Zeit um einen Tag gibt es die Schaltfläche «'''Proceed'''». Mit ihr wird das Projekt genau um einen Zeitschritt (Tag) fortgeschritten, d.h. es wird der Zustand des Projekts am nächtsten Tag berechnet. Anschließend können die Kommandos für den nächsten Tag eingegeben werden.




====Zeitfortschaltung um mehrere Tage====
====Step in time of several days====
Will der Spieler die Projektzeit um mehr als einen Tag erhöhen, weil z.B. alle Entwickler für längere Zeit etwas zu tun haben, so kann in das Eingabefeld «'''Anzahl der Schritte'''» die gewünschte Anzahl von Tagen eingegeben werden. Klicken Sie anschließend auf den «Proceed&raquo-Button, so wird die aktuelle Projektzeit um die angegebene Anzahl von Tagen weitergeschalten. Alle Rückmeldungen, die in dieser Zeit anfallen, werden im Simulationsfenster angezeigt. Mit Hilfe des Scrollbalkens können ältere Rückmeldungen wieder sichtbar gemacht werden.


If the trainee wants to increase the project time by several days, it is possible to enter the desired number of steps in the field«'''Number of steps'''».Afterwards please click on the button «Proceed», to increase the project time by the chosen number of days. Every feedback, that occures during this time will be displayed in the simulation window. You can see older confirmations by using the scroll bar.


====Simulations-Durchführung====
Der Spieler kann die Simulation auf zwei Arten durchführen und zwar mit der
* '''Simulations-Komponente''' oder der
* '''SimulationPlus-Komponente'''


Beide Komponenten werden im Folgenden nun kurz erläutert.
====Execution of the simulation====
The simulation can be executed by the trainee with the '''SimulationPlus-Component'''.


[[de:Die Bedienung des Simulators]]
[[en:Control of the Simulator]]
[[Category:Tutorial]]
[[Category:Tutorial]]
__NOTOC__
__NOTOC__
__NOEDITSECTION__
__NOEDITSECTION__

Revision as of 18:38, 17 April 2013

Starting a new SimulationRun

If you start a new Simulation Run , a «Proceed» is executed automatically.


Thus the model leads through intitializations that are absoutely necessary.Commands,which are entered before this Proceed are not exectued by the simulator. A saved simulation run can be continued without executing a Proceed!


Input of commands

Projects can be performed from trainees by entering commands via the surface of the simulation component. The trainee recieves feedback in form of messages from the system. For example a trainee can instruct the developer to create the specification by entering the command Specify.


The simulator returns, that the developer has started ths acitvity. After some steps in time with entering Proceeds the system answers that the developer has finished the specification.

Step in time during the Project

There are two possibilities to go further in the project:

  1. Step in time of one day
  2. Step in time of several days

Step in time of one day

To step in time of one day you can click on the «Proceed» button. If you click on this button the project will proceed to the next day what means that the status of the next day will be calculated.


Step in time of several days

If the trainee wants to increase the project time by several days, it is possible to enter the desired number of steps in the field«Number of steps».Afterwards please click on the button «Proceed», to increase the project time by the chosen number of days. Every feedback, that occures during this time will be displayed in the simulation window. You can see older confirmations by using the scroll bar.


Execution of the simulation

The simulation can be executed by the trainee with the SimulationPlus-Component.